Plakaty choinkowe wykonane na warsztatach otwartych dla rodziców :) W zajęciach wykorzystałam wiedzę zdobytą na szkoleniach Wrocławskiego Programu Zabaw Fundamentalnych, który opiera się na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Rodzice wraz z dziećmi w rytmie muzyki świątecznej rozwijali 8 inteligencji. Nieskomplikowana zabawa pozwalająca na twórcze myślenie, proste polecenia, a przede wszystkim kontakt z rodzicem zaspokajającym potrzebę bezpieczeństwa dzieci było receptą na udane zajęcie oraz sposobnością do wykorzystywania potencjału naszego mózgu i przygotowaniem do osiągania sukcesów w nauce szkolnej.
W pierwszym etapie zajęć, dzieci stojące dookoła stolika z pomocą rodziców, rysowały choinkowe gałązki na wielkim, szarym papierze. Na brązowej laseczce stawiały zielone kreseczki, trzymając kredki w lewej, jak i prawej dłoni, wykonując naprzemiennie ruchy. Dodatkowym utrudnieniem było przemieszczanie się dookoła stołu i rysowanie po gałązce kolegi. Następnym krokiem było wydarcie laseczki z płachty papieru w nowej ścieżki muzycznej. Kolejnym, było wspólne rysowanie pnia choinki, powolnymi, długimi ruchami i wałeczkowym położeniem kredki, również za pomocą obu rąk. Następnie dzieci przyklejały według własnego uznania, gałązki do pnia. Ostatnim elementem był spacer po sali w rytm muzyki i na umówiony sygnał przyklejanie bombek do choinki :). Do tego wszystkiego doszedł ubaw po pachy :)
Zajęcie przeprowadzone oczywiście w grupie dzieci 3- letnich. Zdolniachy, jakich mało ;) Nawet co niektóre próbują się już same podpisywać ;)